Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat.”

Data: 12.04.2021-16.04.2021

Piątek 16.04.2021 „English time”

„Musical instruments”- instrumenty

„The best sounds around”- posłuchaj, co to za dźwięk? 

Posiadasz w swoim pokoju instrumenty? Spróbuj ich nazwać w języku angielskim. 

 

 

 

Wykonaj karty pracy.

 

 

Życzę miłego weekendu.

Czwartek 15.04.2021 „Na koncercie” 

Na koncercie- zabawa dydaktyczna. Popatrz na zdjęcia.

Na jednym jest koncert rockowy, a na drugim koncert muzyki klasycznej.

Czym różnią się te koncerty? Na jakich instrumentach grają muzycy?

 

Posłuchaj muzyki rockowej, a potem klasycznej.

Jaki to instrument? Podaj nazwę.

Obrazki – skrzypce, flet, trąbka, perkusja, pianino.

 

 

 

 

Posłuchaj i nazwij instrumenty. Link tutaj

Zadanie dla chętnych- wykonaj instrument z różnych, niepotrzebnych

rzeczy, np. grzechotkę z puszki wypełnionej grochem.

 

Miłego muzykowania!

 

 

Środa 14.04.2021 „W teatrze.”

Posłuchaj wiersza ,,Po co jest teatr?” Joanny Kulmowej.

Ta drabina to schody do nieba,

a ta miotła pod schodami to księżyc.

Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,

a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.

A teatr jest po to,

żeby wszystko było inne niż dotąd.

Żeby iść do domu w zamyśleniu,

w zachwycie. 

I już zawsze w misce księżyc widzieć…

 

Porozmawiajmy o wierszu:

O jakim miejscu opowiada wiersz?

Co niezwykłego dzieje się w teatrze?

Po co jest teatr?

 

W teatrze- Obejrzyj film „Z wizytą w teatrze”-tutaj.

Teatr -link do filmu.

Praca plastyczna dla chętnych- wykonaj kukiełkę z dowolnych materiałów. Może być z łyżki drewnianej, szmatek, krepy lub z papieru, przyczepiona do patyka od szaszłyka.

 

Utrwalamy literkę F.

 

Wtorek 13.04.2021 „Artyści to my.”

Posłuchaj wiersza ,,W kinie” (autor nieznany)

„Piegowaty Jaś z Radzynia co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak wszystko robił tam na opak.

Głośno gadał, jadł, szeleścił, ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie, puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy, ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli, widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy, usiedli za nim jego koledzy.

Jedli i pili głośno chrząkając i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

,,cicho” - wyszeptał- ,,film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.”

 

Rozmowa na temat opowiadania:

Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił?

Czy to było właściwe zachowanie?

Co się stało pewnej soboty?

Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

Jest takie powiedzenie: ,,Nie czyń drugiemu tego, co tobie nie miłe”.

 

Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?- zabawa dydaktyczna.

Wysłuchaj zdań i po każdym powiedz, czy to jest właściwe czy niewłaściwe zachowanie.

-W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami.

-W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji.

-W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć.

-W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać.

-W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

 

,,Coś na f”- zabawa słuchowa. Nazwij obrazki i wskaż te, które zaczynają się na ,,f”’. Głoskujemy wyrazy oraz z każdym wyrazem układamy zdanie. Ile wyrazów było w zdaniu? 

 

Muzyczna gimnastyka. Poruszaj się zgodnie z prośbą prowadzącego

ćwiczenia-tutaj.

 

Wykonaj karty pracy:

 

Wykonaj pracę plastyczną ,,Plakat do mojego ulubionego filmu”.

Przygotuj: kartkę oraz kredki lub mazaki. Narysuj postacie z ulubionego filmu.  Możesz także z pomocą dorosłego napisać tytuł filmu.

 

Zachęcam do nauki wierszyka „Foka” (zdjęcie w folderze „Wierszyki-literki” w zakładce galeria Pszczółek.) 

 

Poniedziałek 12.04.2021 „Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę”

Posłuchaj opowiadania ,,Kulturalny wieczór”.

- Jacuś pobaw się ze mną- poprosiła Nikola.

Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić.

- No trudno- powiedział- A w co?

- W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym.

- Wykluczone- oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.

- I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem!- dodała Nikola.

Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze a zwłaszcza ciasta.

- A będzie tort czekoladowy? – spytał.

- Co tylko zechcesz- obiecała słodko Nikola.

Więc Jacek niechętnie wrócił.

-A teraz weź mnie za rękę- rozkazała Nikola.

- Dlaczego?- jęknął Jacuś.

- Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić ,,proszę uprzejmie” i dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne.

Jacuś wziął Nikolę pod rękę i poszedł z nią do stolika.

- I co teraz?- spytał.

- Teraz przychodzi kelner a my zamawiamy ciastka- wyjaśniła Nikola.

-Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą bo muszę dbać o linię jak moja mama.

- A ja…- zaczął Jacuś.

-I jeszcze koktajl śmietankowo- truskawkowy!- wpadła mu w słowo Nikola.

- A ja poproszę tort czekoladowy…

- Opowiedz mi , jak ci minął dzień- przerwała mu Nikola.

- Przecież dzień jeszcze nie minął- zdziwił się Jacuś.

- Wiem, ale to kulturalnie tak spytać- oznajmiła Nikola.

- Oho- odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś , co robisz?

- Idź stąd- rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty.

- Jacuś, nie pokopiemy piłki?- spytał Bobek.

- Za moment- wymamrotał Jacuś. – Tylko zjem tort.

Bobek zrobił wielkie oczy.

- Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?

- Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy!- wrzasnęła Nikola.

Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.

- No to jak ci minął ten dzień? – spytała Nikola

- Tak sobie…- zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:

- O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!

- A ja chciałbym tort- wymamrotał markotnie Jacuś.

- No już, masz ten swój tort- zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać , że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.

- Wiesz co, Nikola…- zaczął Jacuś, lecz nie skończył.

- Ale pięknie wygląda ten twój torcik!- wrzasnęła Nikola. – Dasz kawałek?

I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek!

Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby!

- Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić.

- Siadaj!- rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!

- To ty jesteś niekulturalna!- zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór!

I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą- no, chyba że Nikola zachowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz ,,proszę uprzejmie” i ,,dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo ,,przepraszam”.

 

Porozmawiajmy na temat opowiadania:

W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?

Jak w zabawie miały się zachowywać dzieci?

Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?

Co zrobił na koniec Jacuś?

 

Co to znaczy być kulturalnym?- spróbuj powiedzieć.

A teraz posłuchaj Kodeksu kulturalnych przedszkolaków.

Jeśli się zgadzasz z każdym zdaniem, to narysuj w powietrzu uśmiechniętą buzię.

1.    Wiem, jak trzeba się zachować w różnych sytuacjach.

2.    Znam i stosuję zwroty grzecznościowe (dziękuję, przepraszam, proszę)

3.    Słucham rodziców, nauczycieli i wszystkich, którzy ukazują mi prawdę- jestem im posłuszny.

4.    Przestrzegam zasad dobrego zachowania w grupie.

5.    Pomagam innym w potrzebie.

6.    Dbam o przedmioty i zabawki przedszkolne.

7.    Bawię się i pracuję z każdym.

8.    Słucham innych, czekam na swoją kolej.

Posłuchaj piosenki- tutaj.

 

 „Magiczne słowa”- zabawa dydaktyczna.

Powiedz, jakich słów należy użyć:

Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?

Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?

Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym.

 

 

Jacuś i tort czekoladowy! Dobrze się składa bo dziś Dzień Czekolady. Dzisiaj będzie bardzo słodko (materiał został wysłany pocztą elektroniczną.)

 

Temat kompleksowy: „Wiosna”

Data: 06.04.2021-09.04.2021

Piątek 09.04.2021 „Kolorowe motyle”

„Tu skrzydełko a tu drugie.

Jeszcze główka no i czółka.

A do tego skrzydełka kolorowe

I motylek jest gotowy."

 

Jak już się domyślacie dziś będziemy się bawić w motylkowym świecie.

 

 Co powiecie na zabawę naszymi paluszkami?

Tu mam rączkę (rączka do przodu)

Mam je dwie (druga rączka do przodu)

Wszystko pięknie zgadza się! (klaszczemy)

Każda rączka ma paluszków 5 (machamy rączką)

Baw się nimi gdy masz chęć (stukamy paluszkami o dywan)

Zaczynamy od pięści i po kolei pokazujemy paluszki:

Puk – puk to mój kciuk!

Wskazujący obok niego.

Przejdźmy do środkowego.

Serdecznego też poznamy.

 A na koniec jest i mały! 

Całą rączkę teraz mamy więc do Ciebie teraz pomachamy.

 

Zapraszam do motylkowej gimnastyki FRUWAJĄCE MOTYLE:

Motylki małe sobie fruwały (biegamy i machamy rączkami )

Motyli małe na kwiatkach siadały (kucamy)

Motylki małe wysoko latały (wspinamy się na palce)

Motylki małe na kwiatach spały (dzieci kładą się na dywan)

 

Motylki zabawa ruchowa: (dzieci biegają i machają rączkami )

Jesteśmy motylki po łące latamy!

Małymi skrzydełkami szybko machamy, szybko machamy!

(Stop! Dzieci stoją w miejscu)

A kiedy się zmęczymy (dzieci kładą się na dywanie )

 Na kwiatuszku się położymy.

 

 Posłuchaj piosenki „Gąsienica

 

 Ciekawy sposób na przedstawienie etapów rozwoju motyla.

 

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Motyl”

 

Karty pracy do wykonania.

 

 

 

 

Czwartek 08.04.2021 „Żabka i Bocian”

Witajcie kochani!
Posłuchajcie wierszyka.

Była żabka mała (kum kum kum)
Co bociana się nie bała (pokazujemy palcem „nie”)
Cały dzień po łące skakała, lecz gdy bociana ujrzała to do wody szybko wskakiwała (plum plum plum)

Czy wiecie jak robi żabka? (kum-kum)
A jak klekocze bociek? (kle-kle)
A czy potraficie skakać jak żabka?
A może zamienimy się w bociana i staniemy na jednej nodze?

Skoro już to wszystko potraficie, zapraszam do porannej gimnastyki!
Żaba:
Hop-hop-hop (skacz)
3 podskoki (skacz)
Hop-hop-hop (skacz)
Skłon głęboki (skłon)
Hop-hop-hop (skacz)
Obrót w koło (obrót)
Hop-hop-hop (skacz)
Jak żabka bawimy się wesoło! (siad po turecku)

 

Po takiej gimnastyce możemy przejść do pracy plastycznej.
Wykleimy żabkę plasteliną. Czy wiecie jaki kolor ma żabka? Zgadza się! Żabka jest zielona. Poszukajcie zieloną plastelinę i wyklejcie kółeczka.

 

Jeśli masz ochotę możesz również wykleić plasteliną bociana.

 

Piękna ta żabka taka zielona to teraz zapraszam was do tańca.

 

Ćwiczenie grafomotoryczne.

 

 

Środa 07.04.2021 „Kwiaty”

Dziś sprawdzimy skąd się biorą wszystkie kolorowe kwiaty na łące.
Jesteście gotowi? Zaczynamy.

„Skąd się biorą kwiaty?”

„By wyrósł kwiatek wśród rabatek trzeba zasiać nasionko. Ono poczeka na słonko i wtedy rosnąć zaczyna. Rośnie i rośnie nasza roślina. Wody dużo potrzebuje, wtedy bardzo się raduje. Pnie się w górę i górę jakby chciała dotknąć chmurę. Pączki swoje w płatki zamienia i kolorami się zarumienia. Tak rosną kwiaty kolorowe do zrobienia bukietu gotowe.”


Skoro wiemy skąd te nasze kwiaty się wzięły to teraz się w nie zamienimy i troszeczkę poćwiczymy.

„Kwiatuszek” - Gimnastyka malucha.

Śmiejemy nasionko (kucamy)

Zaraz zaświeci słonko (żaróweczki z rączek)

Urośnie nasza roślinka (wstajemy)

Jeszcze potrzebna jej chwilka (obrót)

Deszczyk na nią poleci (tupiemy)

Kolorowe kwiaty zachwycą dzieci (podskoki)

 

Słyszeliście piosenkę o kwiatuszkach?  

Trochę poćwiczyliśmy to teraz czas na nasze buzie:

Siejemy nasionko (syp-syp-syp)

Podlewamy je wodą (kap-kap-kap)

Kwiatuszek urośnie (szu-szu-szu)

Jak piękne pachnie (wdech nosem, wydech ustami)

Pachnie tak mocno (aapsik!)

Kwiatek zrywamy i mamie go damy (cmok-cmok)

 

Jesteśmy już przygotowani do naszej pracy plastycznej. 

Piękne kwiaty z wykorzystaniem naciętej rolki po papierze toaletowym.

 

Wtorek 06.04.2021 „Wiosna w ogrodzie.”

Dzisiaj zapraszam do oglądania prezentacji, które zostały wysłane na pocztę elektroniczną.

1.    Zwiastuny Wiosny.

2.    Etapy sadzenia roślin.

3.    Narzędzia ogrodnicze.

4.    Kwiaty.

5.    Ptaki.

6.    Drzewa i krzewy owocowe.

 

Zapraszam w najbliższym możliwym czasie do ogrodu w poszukiwaniu zwiastunów wiosny oraz kwiatów. Zachęcam do wykonania kolorowanki „Łąka.”

 

KWIECIEŃ

W tym miesiącu będziemy realizować następujące tematy:

„Święta, święta, biją dzwony”

„Wiosna”

„Z kulturą za pan brat”

„Jestem kulturalny”

Temat kompleksowy: „Święta, święta biją dzwony.”

Data: 28.03.2021-02.04.2021

Piątek 02.04.2021 „Wielkanoc w naszych domach.”

Zachęcam do obejrzenia prezentacji multimedialnej „Wielkanoc prezentacja”, która została wysłana na adres poczty elektronicznej.

 

Wielkanocne zadania dla dzieci. Ciekawa jestem czy znasz wszystkie odpowiedzi. Link tutaj „Wielkanoc.”  

 

Dzisiaj Wielki Piątek, zadaniem dzieci jest dziś pomóc rodzicom w przygotowaniach świątecznych. 

Czwartek 01.04.2021 „Symbole Świąt Wielkanocnych”

Witamy nowy miesiąc Kwiecień (ang. April)

„Wielkanocny stół”- zapraszam do słuchania piosenki.

Czas na język angielski „Nasza Wielkanocne tradycje” / „Our Easter Traditions

Easter vocabulary.

Zapraszam do oglądania bajki „Easter Bunny

A Ty wiesz jak wygląda Zajączek Wielkanocny? Narysuj go.

"Wiosenne memory"- super gra pamięciowa dla dzieci. Plik został wysłany na pocztę elektroniczną. Życzę miłej zabawy.

Środa 31.03.2021 „Przygotowania do Wielkanocy”

Zapraszam na masażyk.

Najpierw trzeba przygotować formę do pieczenia babki. (Obydwie ręce faliście przesuwają się po plecach).
Do tego potrzebujecie wody. (Lekkie, koliste ruchy jedną ręką).
Usuńcie brud miękką gąbką. (Zacisnąć dłoń w pięść, wewnętrzną powierzchnią pięści masujemy okolice szyi i pleców).
Uporczywe miejsca potrzyjcie metalowym zmywakiem. (Zacisnąć dłoń w pięść, wewnętrzną powierzchnią pięści masujemy okolice szyi i pleców).
Opłuczcie brud wodą. (Obydwie dłonie faliście przesuwają się po plecach).
Natłuśćcie czystą foremkę. (Koniuszki palców przesuwają się po plecach jak pędzel).
Do miseczki wsypujemy mąkę. (Przebiera po jego plecach opuszkami palców obu dłoni).
I wbijam dwa jajka, no... może cztery, a może sześć, najlepiej dwanaście. (Klepie po plecach dłonią zwiniętą w miseczkę).
Dodajemy cukier. (Przebiera po jego plecach opuszkami palców obu dłoni).
Dodajemy szczyptę soli, no... może dwie, trzy, proszek do pieczenia. (Delikatnie szczypie).
Ucieramy ciasto. (Wykonujemy koliste ruchy dłonią zaciśniętą w pięść).
Wsypujemy rodzynki. (Szybko muska po plecach opuszkami palców obu dłoni).
Wylewamy ciasto do formy i wygładzamy łyżką. (Gładzi plecy otwartą dłonią).
Buch! do pieca. (Uderza lekko dłońmi).
Wyjmujemy i studzimy. (Dmucha szyję).
Kroimy. (Kroi plecy brzegiem dłoni).
I zjadamy. (Głaszcze plecy).

 

Wiosenna matematyka:

 

Dzisiaj trochę policzymy. Dla chętnych dzieci wysłałam na pocztę elektroniczną ciekawe karty pracy z matematyki.

Czas na wiosenne witaminki:

 

Wtorek 30.03.2021 „Wielkanocne tradycje naszego regionu”

„Wielkanocne tradycje”

„Wielkanoc to…” -zabawa językowa.

Zapraszam do piosenki „Święta Wielkanocne

„Kolory tradycji” – działanie dzieci. Barwienie ryżu kolorową kredą.

Zapraszam do obejrzenia filmiku.

„Kolorowa tradycja” – zabawa plastyczna. Wypełnianie konturów kolorowanki kolorowym ryżem. (liczne kolorowanki zostały wysłane na pocztę elektroniczną).

 

Zapraszam na wielkanocne zabawy :

 

 

 

 

 

Poniedziałek 29.03.2021 „Co to jest tradycja?”

Rodzic czyta opowiadanie pt. „Zupa nic” Joanny Chmielewskiej – rozmowa o tradycji na podstawie opowiadania. 

 – Cześć. Ale u was ładnie pachnie – powiedziała Gabi, gdy tylko Zuzia otworzyła jej drzwi. – Anka wraca z wycieczki i będzie zupa nic – wyjaśniła Zuzka. – Twoja siostra nie lubi zup? – spytała Gabrysia, kiedy już siedziały na poduchach w pokoju Zuzi i chrupały orzeszki. – Lubi. – To dlaczego nie będzie zupy? – Jak to nie będzie? – zdziwiła się Zuzka. – Przecież mama właśnie gotuje. – Ale mówiłaś, że będzie zupa nic, czyli nie będzie zupy. – Będzie. Mama gotuje zupę nic. Dlatego tak pachnie wanilią. Gabrysia nie wiedziała, czy Zuzka mówi prawdę, czy żartuje. Nigdy nie słyszała o zupie nic. Zupa z wanilią? Waniliowe mogą być lody, ciasto, deser, ale zupa? – Nigdy nie jadłaś zupy nic? – spytała zaskoczona Zuzia. – Nie. Naprawdę jest taka zupa? – No pewnie. Mniam… Wszyscy ją lubimy: ja, mama, Anka, a najbardziej tata. Gabi przełknęła ślinę. Gdyby tak mama Zuzi dała jej spróbować trochę tej niezwykłej zupy, chociaż jedną łyżkę… – Kiedy tata pracował za granicą, mówił, że najbardziej tęskni za rodziną i za zupą nic – opowiadała Zuzia. – I jak przyjechał na Wielkanoc, to mama zrobiła bigos, sałatkę, jajka w majonezie, sernik, a specjalnie dla taty ugotowała jeszcze zupę nic. Tacie tak smakowała ta zupa, że ciągle sobie dolewał i dolewał. Potem już zawsze kiedy przyjeżdżał, mama ją gotowała.  A jak mama wracała z sanatorium, Anka z tatą też postanowili na powitanie zrobić zupę nic. Pierwszy raz w życiu ją gotowali. Mleko im się przypaliło, zalało całą kuchenkę, musieli je wylać, wyczyścić wszystko i gotować od początku. Mamy zupa jest lepsza, ale tamtą też dało się zjeść. A mama jak się ucieszyła! Tylko dziwiła się trochę, skąd ten zapach spalenizny w domu. I teraz zawsze jak ktoś z nas wraca z wyjazdu do domu, to na powitanie jest zupa nic. No i oczywiście na Wielkanoc też. To taka nasza rodzinna tradycja. – A nasza rodzinna tradycja wielkanocna to żurek z jajkiem i białą kiełbasą. Bo u mamy w domu jadło się żurek z kiełbasą, a u taty z jajkiem, więc teraz robimy i z jajkiem, i z kiełbasą, żeby każdy miał to, co lubi. – Gabi uśmiechnęła się na to wspomnienie i aż przełknęła ślinę. – A ta zupa nic jest słodka? – zapytała po chwili zaciekawiona. – Słodka. Chciałabyś spróbować? – No pewnie. – To chodź! – Zuzka pociągnęła koleżankę za rękę do kuchni. – Mamo, bo Gabi nigdy nie jadła zupy nic. Dasz jej trochę? Mama się uśmiechnęła. – Dam, tylko niech ostygnie. Ty pewnie też byś chciała? Zuzka pokiwała głową. – Jakby ciebie nie było, musiałabym czekać ze zjedzeniem zupy na Ankę, a to jeszcze parę godzin – szepnęła Gabrysi na ucho. Zupa nic była zimna, słodka i pachniała świętami. Smakowała jak roztopione waniliowe lody. A pływające w niej delikatne chmurki z piany przypominały Gabrysi te, które widziała za oknami samolotu, kiedy wracała z wakacji do domu.

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko wymienia bohaterów i opowiada kolejne zdarzenia.

R. zadaje pytania: - Co było tradycją w domu Zuzi? - Czym twoim  zdaniem jest tradycja?

-Podaj przykłady tradycji.-  Jakie tradycje pielęgnujecie w swoich domach?

-Jakie znasz  tradycje związane z naszym regionem/miastem?

-Czy w naszej grupie jest coś, co może być tradycją? (codzienna powitanka, wspólne robienie laurki dla solenizanta, jubilata itp.).

 

- Czy tradycje należy przekazywać dalej?

 

Zapraszam do obejrzenia filmiku o tradycjach wielkanocnych.

Zachęcam do odwiedzenia strony z wielkanocnymi kartami pracy

 

Reforma edukacji

Szukaj na stronie