I

                                                                                          

               

 

 

 

Wychowawca: Magdalena Hajnrich 

 Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

ZAJĘCIA ZDALNE - propozycje

 

 


TEMAT TYGODNIA: JESTEM KULTURALNY 

 

 

16.04.2021 PIĄTEK / FRIDAY 

Temat dnia: MEDAL ZA DOBRE MANIERY 

 

  1. 1. Leśny BON TON - słuchanie wiersza, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.  

 

  1. Leśny BON TON (fragment) Agnieszka Frączek  

Kulturalne zachowanie  

to rzecz ważna niesłychanie.  

I nie tylko na przyjęciach  

u hrabiego czy wręcz księcia 

 lub na imieninach cioci.  

 

W lesie też nie wolno psocić! (…)  

 

Aby lasu nie rozgniewać,  

nie należy się naśmiewać 

 z piegowatych muchomorów  

ani z innych leśnych stworów –  

warto cenić ich urodę  

i podziwiać leśną modę!  

 

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,  

nigdy dosyć uprzejmości.  

A las też jest czyimś domem.  

Więc zachowuj się z fasonem! 

 

 -> O czym jest wiersz?  

-> Gdzie trzeba się kulturalnie zachowywać?  

-> Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie?  

-> Czyim domem jest las? 

 

  1. 2. CZY ZNASZ DOBRE MANIERY – quiz dydaktyczny, podsumowanie zdobytych wiadomości.  

 

  • Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?  

  • Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?  

  • Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?  

  • Czy wolno w lesie krzyczeć?  

  • Czy wolno rozmawiać w teatrze?  

  • Czy wolno bekać przy stole?  

  • Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie, szeleścić papierkami w kinie  
     

  1. 3. MEDAL ZA DOBRE MANIERY 

 

Każdy Motylek zasługuje na MEDAL! 

 

-> Za to, że jesteśmy kulturalni; 

 -> Za to, że potrafimy być uprzejmi; 

-> Za to, że JESTEŚMY WYJĄTKOWI;

-> Za to, że wspólnie przetrwaliśmy naukę zdalną.

 
 

BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM RODZICOM ZA ZAANGAŻOWANIE I MOIM KOCHANYM MOTYLKOM ZA WYTRWAŁOŚĆ - JESTEŚCIE SUPER DZIELNI!

 

 

I can’t wait to see you on Monday

 

 

 

 

 

15.04.2021 CZWARTEK / THURSDAY 

Temat dnia: CZAS NA RELAX/ IT’S TIME TO RELAX 

 

  1. 1. Na początek gimnastyka buzi i języka z lusterkiem. 

Pamiętajmy, że takie ćwiczenia są warunkiem prawidłowej wymowy! 

Do zadania potrzebna nam kostka do gry.  

 

 

 

 

  1. 2. Zapraszam dziś na JOGĘ - sposób na osiągnięcie spokoju ducha.  

Ćwiczenia jogi wyciszają, poprawiają koncentrację, wzmacniają poczucie własnej wartości i siłę woli.  

 

LINK DO JOGI – klik 

 

3. Robimy dziś tajemnicze niespodzianki dla domowników

(coś, co wywoła uśmiech na twarzy drugiej osoby;

coś, co będzie miłe i przyjemne)

 

 

        


 

 

 

 

14.04.2021 ŚRODA / WEDNESDAY

Temat dnia: GRZECZNE SŁÓWKA / POLITE WORDS

 

  1. 1. Piosenka GRZECZNE SŁÓWKA osłuchanie z piosenką (rozwijanie percepcji słuchowej) 

 

Tekst: 

 

Dziękuję, przepraszam i proszę. 

Trzy słówka za małe trzy grosze. 

I grzeczny królewicz, 

i grzeczna królewna 

znają te słówka na pewno. 

  

Ref.: Trzy słówka za małe trzy grosze, 

dziękuję, przepraszam i proszę. 

 (Thank you, I’m sorry, Please) 

 

To przecież niewiele kosztuje, 

gdy powiesz uprzejmie dziękuję. 

Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno, 

nawet gdy jesteś królewną. 

  

Ref.: Trzy słówka za małe trzy grosze, 

dziękuję, przepraszam i proszę.

(Thank you, I’m sorry, Please)

 

-> O czym jest piosenka? 

-> Kto ma używać grzecznych słów? 

-> Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?  

 

  1. 2. Zapraszam do rozwiązywania wiosennych zadań matematycznych – wersja z kolorowanką 

KARTA 3 

 

  1. 3. A little bit of english  

 

Ważne, by dzieci słuchając piosenek w języku angielskim oglądały jednocześnie teledysk, który pomaga w rozumieniu tekstu śpiewanego.

Ilustracje zawarte w teledysku jednoznacznie pasują do treści piosenki, dzięki czemu dzieci same - “nieświadomie” uczą się angielskiego. 

 

 

LET’S BE POLITE - BĄDŹMY UPRZEJMI 

 

 

LET’S SAY ALL THE GOLDEN WORDS  

GOLDEN WORDS GOLDEN WORDS  

AND BE VERY POLITE  

 

(POWIEDZMY WSZYSTKIE ZŁODE SŁOWA 

ZŁOTE SŁOWA ZŁOTE SŁOWA 

I BĄDŹMY BARDZO UPRZEJMI) 



 

 

 

13.04.2021 Wtorek /Tuesday

Temat dnia: Kulturalne zachowanie przy stole.  

 

  1. 1.Rozmowa z dzieckiem na temat

  2. prawidłowego zachowywania się podczas posiłku. 

 

 

-> Czy można przy jedzeniu wstawać i siadać, kręcić się? 

-> Czy można przy stole grać na tablecie? 

-> Czy można przy stole rozrzucać jedzenie? 

-> Czy można jeść rękoma? 

-> Jakich słów używamy, zanim rozpoczniemy jedzenie? 

-> Jakich słów używamy, gdy skończymy jedzenie? 

-> Czy można przy stole bekać? 

 

! Motylki bardzo ładnie zachowują się podczas posiłków w przedszkolu,

dlatego jestem przekonana, że temat i powyższe pytania nie sprawią im najmniejszego problemu.  

 

  1. 2. Zapraszam do obejrzenia filmiku, a następnie do samodzielnego nakrycia stołu przez dziecko.  

 

 
 
 
SZABLON NAKRYCIA STOŁU - DO DRUKU
  1. 3. Ciekawostka*

 

DZIŚ PRZEDSTAWIAM DOMOWE ĆWICZENIA WSPIERAJĄCE MOTORYKĘ MAŁĄ

 

 

                 

 

 

                                    

                    

 

 

                  

               

 

 

        

 


 

 

 

 

12.04.2021 Poniedziałek 

Temat dnia: Co to są dobre maniery? 

 

 

  1. 1. Czytanie wiersza i rozmowa na jego temat. 

 

 TRZY MAGICZNE SŁOWA – słuchanie wiersza, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję.  

 

Trzy magiczne słowa Marlena Szeląg 

 

 Trzy magiczne słowa  

zapamięta moja głowa:  

proszę, dziękuję, przepraszam   

do mojego serca zapraszam.  

 

Proszę – mówię, kiedy daję.  

Dziękuję – gdy coś dostaję.  

A słowo przepraszam powiem,  

gdy przykrość tobie zrobię.  

 

-> Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: 

 

  •  1. O jakich magicznych słowach mówił wiersz? 

  •  2. Co trzeba z tymi słowami zrobić?  

  • 3. Kiedy mówimy proszę?  

  • 4. Kiedy mówimy dziękuję?  

  • 5. Kiedy mówimy przepraszam?  

DLA CHĘTNYCH – nauka wiersza na pamięć. 

 

  1. 2. Dopasuj odpowiednie “magiczne słowo” do obrazka. 

Wycinamy zwroty nożyczkami i przyklejamy do odpowiedniego obrazka. 

Rodzic czyta słowa. 

 

 

 

 

  1. 3. Zwroty w języku angielskim: 

 
 
  1.  

-> GOOD MORNING - dzień dobry 

-> HELLO - cześć 

 

-> GOODBYE – do widzenia 

-> BYE - pa 

 

-> I’M SORRY –przepraszam (jest mi przykro) 

-> IT’S OK – nic się nie stało 

 

-> THANK YOU - dziękuję 

-> YOU ARE WELCOME - proszę bardzo/nie ma za co 

 

  1. 4. Zadanie na dziś i cały nadchodzący tydzień: 

Zwracamy szczególną uwagę na używanie “magicznych słów”. 

 

Pamiętajmy: Uczenie używania zwrotów grzecznościowych, wprowadza dziecko w świat zasad społecznych i prawidłowości funkcjonowania z drugim człowiekiem 


 

 

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

 

 

09.04.2021 Piątek 

Temat dnia: Paluszkowy teatrzyk 

 

 

 

 

 

  1. 1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki 

Rodzic czyta tekst rymowanki a dziecko porusza się do tekstu: 

 

Jestem smok, dobry smok - hop, hop, hop 

W prawo krok, w lewo krok - hop, hop, hop 

Jestem smok, zły smok, hop, hop, hop 

W prawo krok, w lewo krok - hop, hop, hop 

 

     3. WYLICZANKI do zabaw paluszkowych:  

 
 -> Rodzinka 

(dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka) 

 

Ten duży - to dziadziuś, 

A obok - babunia 

Ten w środku - to tatuś. 

A przy nim - mamunia. 

A to jest - dziecinka mała 

A to- moja rączka cała! 

 

-> Grota misia 

 

Tu jest grota. (pokaż pięść) 

W środku miś (zegnij kciuk i wsadź pod złożone palce) 

Proszę, misiu, na dwór wyjdź (zastukaj w pięść) 

O! Wyszedł miś. (wysuń kciuk) 

 

-> Wyliczanka z pieskami 

 

Wszystkie pieski spały (zaciskamy maluchowi piąstki lub pokazujemy swoje) 

Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały paluszek) 

Mały obudził średniego, który spał obok niego (otwieramy drugi paluszek). 

Gdy średni już nie spał, to duży też przestał (otwieramy trzeci palec). 

Trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (otwieramy czwarty paluszek). 

Cztery pieski szczekały, piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią). 

 


  1. 4. Nasze paluszki również mogą być aktorami. 

Zachęcam do wykonania pacynek na palce. Udanej zabawy!  

 

 

 

08.04.2021 Czwartek  

Temat dnia: Balet i opera nasze serce na teatr otwiera 

 

Balet i opera to rodzaje widowisk teatralnych.  

 


 

  1. 1. Zapraszam dziś wszystkie dzieci do zabaw stymulujących zmysł równowagi, która jest niezbędna w tańcu baletowym.

 RODZICE :

-> Utrzymanie równowagi jest konieczne do kontrolowania postawy ciała.

-> Ćwiczenie tej umiejętności odbywa się stopniowo w czasie rozwoju i dojrzewania dróg nerwowych związanych z układem przedsionkowym.

-> Rozpoczyna się wraz z uświadomieniem sobie pozycji własnego ciała w przestrzeni. 

 

 

 

 

 

 

  JAZDA NA HULAJNODZE             

                                                 RAZ JEDNA NOGA, RAZ DRUGA

 

PRZEKRACZANIE OSI CIAŁA

 


 

ODPYCHANIE RĘKAMI OD PODŁOGI

 

 

 

 

    2. Śpiewacy operowi w mistrzowski sposób panują nad oddechem, poćwiczymy i my.

        ZAPRASZAM! wersja polsko/angielska 

 

 

 

 

 

 

07.04.2021 Środa 

Temat dnia: W teatrze 

 

Bo w teatrze… w teatrze magiczne jest to na co patrzę…  

 

Teatr oraz rożnego rodzaju widowiska teatralne przenoszą nas do innego, magicznego świata...

 

 

 

 

 

 

  1. 1. Zachęcam do przeczytania krótkiego wiersza 

 

 

 

Po co jest teatr  

Joanna Kulmowa  

 

Ta drabina to schody do nieba,  
a ta miska pod schodami to księżyc.  
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,  
a z garnków są hełmy rycerzy.  

 

Ale kto w te czary nie uwierzy?  

 

To jest teatr.  
A teatr jest po to,  
żeby wszystko było inne niż dotąd.  
Żeby iść do domu w zamyśleniu,  
w zachwycie.  

I już zawsze w misce księżyc widzieć... 

 

(krótko wyjaśniamy dziecku czym jest teatr)

 

  1. 2. Matematyczne zadania - wyzwania –> kliknij w obrazek, by pobrać

 

 

 

-> ZNAJDŹ CIEŃ BALETNICY - plik zbyt duży (materiały wysłane mailem)

 

 


-> ZAPROWADŹ DZIECI NA MIEJSCE ZGODNIE Z KODEM

(podobne zadania robimy na przedszkolnej macie do kodowania – dzieci powinny znać zabawę) 

 


-> ZAKREŚL ODPOWIEDNIĄ LICZBĘ

 

 

 

-> TEATRALNA GRAFOMOTORYKA - plik zbyt duży (materiały wysłane mailem)

 

 

 

 

  1. 3. Let's sing the song - click here

 

  1. 4. Propozycje prac dla chętnych


 

 

06.04.2021 Wtorek 

Temat dnia: W świecie filmu

 

 

 1. Śpiewamy piosenkę z improwizacją ruchową

  1. The song - click here

2. Słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat 

 

 

 Filemon i Bonifacy

Urszula Machcińska  

 

Tu są uszka, tam ogonek.  

Proszę: oto Filemonek 

Prawie cały jak śnieg biały.  

Taki śliczny kotek mały.  

Dzieci lubią tego kotka. 

 Chce go głaskać, kto go spotka. 

 Jest tam jeszcze Bonifacy.  

Czuje się jak w kociej pracy.  

Filemona wciąż pilnuje,  

Bo ten cały czas figluje.  

Bonifacy ma futerko  

Całe lśniące jak lusterko.  

Lubi mięsko, ciepłe mleczko,  

Kocią karmę i jajeczko.  

Odwiedź kiedyś koty oba. 

 Każdy z nich Ci łapkę poda.  

Chyba, że będą zmęczone.  

Może miały trudny dzionek?  

 

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:  

  • Jak nazywają się bohaterowie wiersza?  
  • Jak wygląda Filemon?  
  • Jak wygląda Bonifacy?  
  • Co lubią robić koty z wiersza? 

 

Pokazujemy dziecku ilustracje obu kotów z bajki „Przygody kota Filemona” 

 

   

 

 

3.Jak zostać kulturalnym widzem, czyli kinowe zasady: 

 

 

W fotelu kinowym zasiadamy wygodnie, 

nie kopiemy w inny z naprzeciwka, 

po nim nie skaczemy, nóg na niego nie zakładamy 

i zawsze o tym pamiętamy, 

że fotel kinowy nie służy do bujania, 

tylko do przyjemnego oglądania. 


To jest przecież oczywiste, 

że kino to nie miejsce do gadania, 

ale do kulturalnego oglądania, 

głośno w nim nie rozmawiamy, 

innym widzom nie przeszkadzamy 

telefony wyłączamy, nie krzyczymy  

do kolegi i do mamy, 

szeptem się porozumiewamy 

i oczy na ekran zwrócone mamy. 

 

Popcorn w kinie jemy spokojnie, 

nie rzucamy nim w nikogo, 

batoniki i cukierki mają szeleszczące papierki, 

nie bierzemy ich do kina, 

bo zakłócimy spokój innego widza. 

A gdy skończymy oglądanie, 

zabierzemy wszystkie śmieci 

i do kosza powrzucamy, 

bo dobre maniery znamy.

 

 

4. Chętne dzieci zapraszam na domowy seans kinowy: Przygody kota Filemona.

 

Bajka - kliknij

 

Po obejrzeniu filmu możemy zapytać dziecko, czy rozpoznało bohaterów z bajki. 

 

 

4.Zapraszam do korzystania z darmowej strony, gdzie znajdziemy wiele ciekawych ćwiczeń grafomotorycznych. 

 

GRAFOMOTORYKA - kliknij

 

 


 

 

 

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC 

 

 

02.04.2021 Piątek 

Temat dnia: Święta Wielkanocne  

 

Zapraszam do wysłuchania piosenki wraz z animacją.
 

 ŻYCZENIA

 

 

Wam, moje Motylki, życzę Obfitego Zajączka! 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.04.2021 Czwartek 

Temat dnia: Prima Aprilis/April Fool’s Day

 

 

 

 

Dziś kochani zapraszam do poruszania się!

 

Odkładamy telefony, tablety, komputery i spędzamy aktywnie dzień (czekam na zdjęcia!).

 

I hope it will be sunny day  if you see the clouds please sing our song! 

You now that it works, it’s not a JOKE! 

 

The song - click here

 

PROPOZYCJE ZABAW autorstwa Pedagożki z zielonym szalem

 

 

 

 

 

 

 

 

31.03.2021 Środa 

Temat dnia: Wielkanocne zwierzątka  

 

Hello Butterflies! How is the weather today 

 

 

  1. 1. ZAJĄCZKI – zabawa paluszkowa według Małgorzaty Barańskiej 

Rodzic czyta wiersz, demonstruje dziecku ruchy (zginanie kolejnych palców), wszyscy wspólnie przeliczają palce, ustalają wynik odejmowania. 

 

 

Pięć zajączków małych kica na polanie. 
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? 
Pięć zajączków małych kica na polanie. 
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie? 
Pięć zajączków małych kica na polanie. 
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? 
Pięć zajączków małych kica na polanie. 
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? 
Pięć zajączków małych kica na polanie. 
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? 
Pięć zajączków małych już do mamy kica. 
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. 

 

  1. 2. WIELKANOCNE SZEREGI – zabawa dydaktyczna.  

 

Rodzic rozkłada przed dzieckiem porozcinane obrazki (pomieszane).  

Zadaniem dziecka jest najpierw różnicować grupy obrazków, a następnie uporządkować je od najmniejszego do największego.  

Do tego zadania można wykorzystać pomoce poniżej lub narysować je samemu, pamiętając o zróżnicowanej wielkości.  

 

  1. 3. WYŚCIG ZAJĄCZKÓW – zabawa ruchowa z elementem skoku.  

 

Rodzic wyznacza linię mety i startu w dwóch różnych końcach pokoju.  

Dziecko ustawione jest na linii startu.  

Na sygnał rodzica, dziecko skacze obunóż do linii mety. 

 

  1. 4. KURKA ZNOSI JAJKA – zabawa ruchowa z elementem liczenia. 

Do tej zabawy potrzebna jest kostka do gry. 

Dziecko – kura rzuca kostką do gry, mówiąc Kura zniosła jajka. Ile ich zniosła? 

Dziecko liczy ilość wyrzuconych oczek, pokazuje na palcach tą samą liczbę, a potem tyle razy mówi „ko”. 

 

  1. 5. Przykładowe prace plastyczno-techniczne.  

 

 

Zachęcam do korzystania z kart pracy, które zostały wysłane na Państwa skrzynki mailowe w dniu wczorajszym. 

 

Dziękuję za dotychczasowe zdjęcia!

  

 

Umieszczone zostaną w folderze na naszej stronie.  

Niebawem pojawią się one także na naszym profilu na fb.