Oddział V: Grupa starszaków

 

 

 

 Tematy kompleksowe na miesiąc listopad:

 

1. Zabawy na jesienne wieczory c.d. (29. X - 02. XI)

2. Listopadowe wspomnienie (05. - 09. XI)

3. Jesienna pogoda (12. - 16. XI)

 

Drodzy Rodzice!

W minionych dwóch tygodniach dzieci kształtowały poczucie przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina. Utrwalały umiejętność stosowania określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od, wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu. Wzbogaciły swój słownik o nowe słownictwo: drzewo genealogiczne.

Dzieci rozwijały umiejętności matematyczne poprzez utrwalenie przemienności rytmu dnia i nocy. Zastanawiały się kiedy na niebie widać księżyc i gwiazdy, co się dzieje, gdy kończy się noc, kiedy słonce jest najwyżej na niebie. Eksperymentowały z wodą – poznały trzy stany skupienia wody, dowiedziały się, co pływa, a co tonie. Dzieci utrwalały pojęcia związane ze zmianami pogody w cyklu pór roku. Uczyły się odczytywać i zapisywać w formie graficznej swoje obserwacje dotyczących zmian temperatury i zjawisk atmosferycznych.

Poznały literę M na podstawie słowa mapa i wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Doskonaliły umiejętność wysłuchiwania głosek i sylab w słowach oraz wyrazów w zdaniach. Poznały liczbę 3, uczyły się kreślić cyfrę 3 w powiększonej kratownicy.

Poznały literę T na podstawie słowa termometr i wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Doskonaliły umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, przeliczały sylab i głoski w słowach, przeliczały słowa w zdaniach.

 

6 i 7 listopada dwie dziewczynki z naszej grupy dumnie reprezentowały nasze przedszkole w dwóch konkursach recytatorskich w Strumieniu i Zarzeczu, a 9 listopada o godz. 11:11, w związku z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, wspólnie z dziećmi z innych grup i paniami odśpiewaliśmy czterozwrotkowy hymn narodowy.

 

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto wspólnie pooglądać fotografie w rodzinnych albumach, porozmawiać na temat bliższych i dalszych członków rodziny, także tych, którzy zmarli. Można wspólnie z dzieckiem zrobić drzewo genealogiczne uwzględniające dalszych członków rodziny.

Warto w codziennych sytuacjach zwracać uwagę dziecka na prognozę pogody np. w telewizji, radiu lub internecie i wspólnie dopasować strój do warunków atmosferycznych. Warto porozmawiać na temat sposobów spędzania czasu w różnych porach dnia: co robimy rano, w południe, po południu, wieczorem, w nocy.

W następnym tygodniu będą potrzebne: książki i albumy o zwierzętach domowych, patyczki do lodów, rolka po papierze toaletowym.

 

 

4. Nasi pupile (19. - 23. XI)

5. Zimno, coraz zimniej (26. - 30. XI)

 

 

 

 

 

 
 

Reforma edukacji