Oddział V: Grupa starszaków

 

 

 

 Tematy kompleksowe na miesiąc styczeń:

 

1. Kim będę jak dorosnę?

 

Drodzy Rodzice!

 W minionym tygodniu dzieci, na podstawie opowiadań i wiersza poszerzały swoją wiedzę na temat zawodów związanych z tworzeniem ubrań, ze sztuką i pracami budowlanymi. Utrwalały informacje o tym, że każdy zawód jest potrzebny i próbowały przewidywać, co by się stało, gdyby jednego z nich zabrakło. Podczas zajęć związanych z tematyką budownictwa, dzieci utrwalały zasady bezpieczeństwa. Dzieci samodzielnie stawiały hipotezy i wspólnie je weryfikowały, próbując zapisywać wyniki w dostępny sposób. Dzieci poznały w tym tygodniu literę R, r na podstawie wyrazu rysunek i uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach. Podczas gier i zabaw uczyły się różnych sposobów mierzenia (stopą, krokami, dłonią). Dzieci rysowały uczucia towarzyszące im podczas słuchania Walca kwiatów Piotra Czajkowskiego.

 

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto podczas codziennych rozmów z dzieckiem zwracać uwagę na nazwy zawodów, odróżniając je od miejsca pracy tych osób i wytworów tej pracy np. piekarz, piekarnia, pieczywo. Pozwoli to wesprzeć rozwój językowy dziecka. Warto rozmawiać z dzieckiem o tym, jakie działania podejmują najbliżsi w swojej pracy. Tym bardziej, że obecnie nazwy stanowisk nie zawsze wskazują na to, co Państwo robią zawodowo. Podczas zabaw warto prosić dziecko o mierzenie odległości czy długości w różnorodny sposób np. policz, proszę ile kroków musimy zrobić, by dostać się do łazienki. Dobrze w takich sytuacjach podkreślać względność takiego mierzenia, np. jest to odległość pięciu stóp dziecka i trzech stóp rodzica.

 

W następnym tygodniu będą potrzebne: różne modele zegarów (na środę).

 

  

 

2. Witamy Nowy Rok

 

3. Co można robić zimą

 

4. Święto babci i dziadka

 

5. Zimowe mistrzostwa sportowe

 

 

 

 

 

 

 
 

Reforma edukacji