JADŁOSPIS:    

    

 

 

17.02.2020 r. - 21.02.2020 r. 

                     

                        Poniedziałek   17.02.2020 r.                        

ŚNIADANIE: Bułka pszenno-żytnia /gluten/, chleb orkiszowy, twarożek kremowy /laktoza/ na słodko z miodem i żurawiną , kakao /laktoza/, herbata z cytryną .

II ŚNIADANIE: Jabłko,  woda Iwoniczanka.

OBIAD- ZUPA: Pomidorowa z makaronem i zieloną pietruszką /śmietana 12%, gluten/.

2 DANIE: Risotto z kurczakiem i warzywami, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Sałatka owocowa z orzechami włoskimi (banan, mandarynka, winogrono, gruszka).

 

 

 

 

Wtorek        18.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Pieczywo mieszane  /gluten/ z masłem /laktoza/, pasta jajeczna z awokado i jogurtem naturalnym /laktoza, jaja/, pomidor, herbata z cytryną .

II ŚNIADANIE: Gruszka ,woda Iwoniczanka .

OBIAD- ZUPA: Porowa z kasza jaglaną .

2 DANIE: Ziemniaki, sałatka z selera naciowego z marchewką i rodzynkami, pieczeń rzymska w sosie śmietanowym /jaja, gluten śmietana 12%/ , kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Budyń  malinowy /laktoza/, banan.

 

 

 

 Środa        19.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Chleb pełnoziarnisty, chleb pszenno- żytni /gluten/, pasta edamska, ser żółty, wędlina drobiowa, jogurt naturalny /laktoza/, ogórek kiszony, rzodkiewka, herbata z miodem, kawa zbożowa z mlekiem /laktoza/.

II ŚNIADANIE: Sok jabłkowy - marchewkowy świeżo tłoczony 0,2l. 

OBIAD- ZUPA: Barszcz czerwony zabielany z makaronem /gluten, śmietana 12 %/.

2 DANIE: Zapiekanka ziemniaczana z jarzynami i kiełbasą, kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Baton zbożowy z płatkami owsianymi, "musli" i kakao - wyrób własny /laktoza/, herbata z mięta.

 

 

  

Czwartek   20.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Kanapka z masłem /laktoza/, sałata zielona, szynka z pasieki, papryka czerwona, ogórek zielony, herbata z cytryną.

II ŚNIADANIE: Banan, woda Iwoniczanka.

OBIAD- ZUPA: Z zielonego groszku z tartym ciastem /laktoza, gluten/.

2 DANIE: Kluski śląskie /jaja, gluten/, surówka z marchewki i jabłka z jogurtem /laktoza/, filet z indyka „ soute ” z sosem koperkowym /laktoza/, kompot.

PODWIECZOREK: Pudding ryżowy z wanilią i owocami /laktoza/.

 

 

 

Piątek   21.02.2020 r.

ŚNIADANIE: Pieczywo mieszane (rogal, chleb orkiszowy) /gluten/,masło /laktoza/, miód wielokwiatowy, zacierka na mleku /laktoza/, herbata z cytryną.                                 

II ŚNIADANIE: Mandarynka, woda Iwoniczanka.

OBIAD- ZUPA: Marchewkowa z kaszą manną /laktoza, gluten/.

2 DANIE: Dorsz smażony w płatkach kukurydzianych /gluten, jaja/, ziemniaki, surówka z kapusty włoskiej z marchewką i koperkiem, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Ciasto czekoladowe z powidłami (wyrób własny) /gluten, jaja/, herbata malinowa.

 

 

24.02.2020 r. - 28.02.2020 r. 

 

Poniedziałek   24.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Pieczywo pszenno-żytnie, orkiszowe /laktoza/, kiełbaski z szynki na ciepło, ogórek kiszony, papryka czerwona w słupkach, herbata z cytryną.

II ŚNIADANIE: Pomarańcza, woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Żurek z białą kiełbasą i ziemniakami /seler, śmietana 12 %/.

2 DANIEKluski z mięsem okraszane masłem , surówka z kapusty kiszonej z jabłkiem, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Gruszka gotowana z cynamonem  oblana czekoladą .

 

 

Wtorek        25.02.2020 r. 

ŚNIADANIE:  Pasta  z łososia i twarogu ze szczypiorkiem /laktoza/ogórek zielony, pieczywo pszenno-żytnie, chleb Fitness /gluten/,herbata z cytryną. 
II ŚNIADANIE: Jabłko, woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Koperkowa z ryżem /śmietana 12 %/.

2 DANIE: Ziemniaki, sałatka z buraczków, kotlet drobiowy /gluten, jaja/, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Chałka z masłem i miodem, kakao /laktoza/.

 

 

Środa        26.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Zupa mleczna z kaszą manną /laktoza/, pieczywo mieszane /gluten/, ser żółty, papryka czerwona, rzodkiewka, herbata z cytryną . 

II ŚNIADANIE: Sok marchewkowo-jabłkowy świeżo tłoczony 0.2l .

OBIAD-ZUPA: Selerowa z lanym ciastem /seler, jaja, gluten/.

2 DANIE: Gołąbki w sosie pomidorowym /gluten/, ziemniaki, ogórek kiszony, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Kisiel cytrynowy, biszkopty /gluten, jaja/, jabłko.

 

 

Czwartek   27.02.2020 r. 

ŚNIADANIE: Chleb  pszenno-żytni, orkisz /gluten/ , masło /laktoza/, sałata zielona, polędwica z indyka, pomidor, herbata z cytryna, kawa zbożowa z mlekiem /laktoza/.

II ŚNIADANIE: Banan,  woda Iwoniczanka.

OBIAD- ZUPA: Neapolitańska z grzankami /śmietana, gluten/.

2 DANIE: Ryż brązowy na sypko, surówka z pory, jabłka i papryki, schab duszony w sosie własnym /gluten/, kompot . 

PODWIECZOREK: Jogurt naturalny z miodem, brzoskwinią i morelami /laktoza/, paluchy kukurydziane .  

 

 

Piątek   28.02.2020 r.

ŚNIADANIE: Rogal  pszenno-żytni, chleb graham /gluten/,  powidła śliwkowe/dżem truskawkowy, herbata z cytryną, płatki śniadaniowe z mlekiem /laktoza/.

II ŚNIADANIE: Mandarynka, woda Iwoniczanka.

OBIAD- ZUPA: Krupnik z warzywami  /śmietana/ .

2 DANIE: Placki mięsno-ziemniaczane /gluten, jaja/, kolorowa papryka w słupkach, kompot owocowy. 

PODWIECZOREK: Ciasto marchewkowe -wyrób własny /gluten, jaja/, herbata malinowa.

 

 

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak, aby rodzic miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami  i nietolerancją pokarmową.

 

W związku z powyższym przy jadłospisie będzie można znaleźć alergeny, jakie zawierają te dania.

                       

Alergeny występujące w posiłkach:

      1. Zboża zawierające gluten

      2.  Skorupiaki i produkty pochodne                    

      3.  Jaja i produkty pochodne

      4.  Ryby

      5.  Orzeszki ziemne / arachidowe

      6.  Soja i produkty pochodne

      7.  Mleko

      8.  Orzechy

      9.  Seler

    10.Gorczyca i produkty pochodne

    11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

    12. Dwutlenek  siarki

    13.Łubin

    14.Mięczaki

                     

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.

 

 Wszelkie informacje na temat składu produktów  można  uzyskać u intendenta.           

                                                                              

UWAGA:

Przypominamy jednocześnie, że w żywieniu dziecka nie powinno się ograniczać produktów alergizujących, chyba, że występuje wyraźne wskazanie lekarza (w takim wypadku należy dostarczyć do przedszkola stosowne zaświadczenie o alergii występującej u dziecka). Racjonalne żywienie jest ważne w każdym wieku, a dla malucha może być wręcz kluczowe dla rozwoju.

 

 

 

Reforma edukacji