JADŁOSPIS:    

   

  

09.12.2019 r. - 13.12.2019 r.

 

 

 

Poniedziałek   09.12.2019 r.

ŚNIADANIE:  Pieczywo mieszane /gluten/, masło /laktoza/ , kiełbaski z szynki na ciepło, ketchup, ogórek kiszony, herbata z cytryną.                                  

II ŚNIADANIE: Jabłko, woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Ziemniaczanka zabielana /śmietana /.                                                  

2 DANIE: Spaghetti z mięsem mielonym i pomidorami /śmietana /, kolorowa papryka w słupkach, kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Kasza manna na gęsto z masłem /laktoza/, banan.

 

 

 

Wtorek        10.12.2019 r.

ŚNIADANIE:  Sałata zielona, jajko na twardo, rzodkiewka, chleb pszenno- żytni, chleb pełnoziarnisty /gluten / z masłem, herbata z cytryną , kawa zbożowa z mlekiem /laktoza/

II ŚNIADANIE: Mandarynka , woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Ogórkowa z makaronem świdry /śmietana, seler/.

2 DANIE: Kasza jęczmienna, sałatka z czerwonej kapusty, gulasz wieprzowy, kompot.

PODWIECZOREK: Chleb wieloziarnisty z masłem, kiełbasa szynkowa, pomidor, herbata malinowa.

 

 

 

 

 

Środa        11.12.2019 r.

ŚNIADANIE:  Pasztet z indyka z warzywami /wyr. własny/, ogórek kiszony, pieczywo mieszane, masło /laktoza/, herbata z miodem.

II ŚNIADANIE: Winogrono , woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Krem szpinakowy z grzankami /śmietana 12%, gluten/.

2 DANIE: Ziemniaki, surówka z marchewki z pomarańczą, pulpety w sosie śmietanowym /śmietana/, kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Budyń waniliowy, kiwi, gorzka  czekolada /laktoza/

 

 

 

Czwartek   12.12.2019 r. 

ŚNIADANIE: Zupa mleczna z płatkami owsianymi,  chleb  pszenno- żytni /gluten/, chleb pełnoziarnisty, ser żółty, ogórek zielony , herbata z cytryna.

II ŚNIADANIE: Pomarańcza , woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Pomidorowa z ryżem /śmietana 12 %/.

2 DANIE: Ziemniaki, sałatka z buraczków /jaja, gluten/, kurczak duszony w warzywach, kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Chałka z masłem /gluten, laktoza/, dżem truskawkowy, kawa bawarka /laktoza/.

 

 

 

 

Piątek   13.12.2019 r. 

ŚNIADANIE:  Pieczywo mieszane /rogal, chleb pełnoziarnisty -  /gluten, jaja//, masło /laktoza/, ser twarogowy z czekoladą i miodem, płatki musli  z mlekiem /laktoza/ herbata z cytryną. 

II ŚNIADANIE: Jabłko, woda Iwoniczanka.

OBIAD-ZUPA: Żurek z białą kiełbasą /śmietana/.

2 DANIE: Kotlet rybny z Dorsza, sałatka z kiszonej kapusty z koperkiem, ziemniaki, kompot owocowy.  

PODWIECZOREK: Jogurt naturalny z gruszką i miodem, rurki waflowe /laktoza, gluten/.

 

 

 

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak, aby rodzic miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami  i nietolerancją pokarmową.

 

W związku z powyższym przy jadłospisie będzie można znaleźć alergeny, jakie zawierają te dania.

                       

Alergeny występujące w posiłkach:

      1. Zboża zawierające gluten

      2.  Skorupiaki i produkty pochodne                    

      3.  Jaja i produkty pochodne

      4.  Ryby

      5.  Orzeszki ziemne / arachidowe

      6.  Soja i produkty pochodne

      7.  Mleko

      8.  Orzechy

      9.  Seler

    10.Gorczyca i produkty pochodne

    11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

    12. Dwutlenek  siarki

    13.Łubin

    14.Mięczaki

                     

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.

 

 Wszelkie informacje na temat składu produktów  można  uzyskać u intendenta.           

                                                                              

UWAGA:

Przypominamy jednocześnie, że w żywieniu dziecka nie powinno się ograniczać produktów alergizujących, chyba, że występuje wyraźne wskazanie lekarza (w takim wypadku należy dostarczyć do przedszkola stosowne zaświadczenie o alergii występującej u dziecka). Racjonalne żywienie jest ważne w każdym wieku, a dla malucha może być wręcz kluczowe dla rozwoju.

 

 

 

Reforma edukacji