Artykuły

    JADŁOSPIS:    

   

      Poniedziałek   01.06.2020 r.

ŚNIADANIE: Rogal  pszenno-żytni /gluten/, masło,  dżem truskawkowy , kakao  /laktoza/, herbata z cytryną .

2 ŚNIADANIE: Jabłko,  woda Iwoniczanka.

OBIAD: Kapuśniak z kiełbasą z  i ziemniakami  /  gluten, seler / ,pieczywo pszenno-żytnie, kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Koktajl truskawkowy /laktoza/ , suche rurki waflowe.

                                                           

         Wtorek   02.06.2020 r.

ŚNIADANIE: Pieczywo mieszane  /gluten/  z masłem/laktoza/ ,pasta jajeczna ze szczypiorkiem   /laktoza , jaja/ , pomidor, herbata z cytryną .
2 ŚNIADANIE: Banan ,woda Iwoniczanka .

OBIAD: Pomidorowa z wkładką mięsną i makaronem  / gluten , jaja , seler /,  Pierożki  z polewą maślano-miodową ,  kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Kanapka z masłem, pasztet drobiowy, ogórek , herbata owocowa.

                                                              

             Środa   03.06.2020 r.

ŚNIADANIE: Chleb pełnoziarnisty ,chleb pszenno- żytni/gluten/ , serek śmietankowy  /laktoza/, rzodkiewka , pomidor  , herbata z miodem , kawa zbożowa z mlekiem/laktoza/.

2 ŚNIADANIE: Arbuz , woda Iwoniczanka.

OBIAD:Jarzynowa z mięsem i z ziemniakami / gluten, śmietana 12 %, seler/ ,banan.

PODWIECZOREK: Sok Kubuś , chrupki kukurydziane/paluszki deserowe.

                                                                    

 

       Czwartek     04.06.2020 r.   

ŚNIADANIE: Chleb pszenno-żytni  /gluten/, masło, kiełbaski z indyka na ciepło,ketchup, papryka czerwona, herbata z cytryną.

2 ŚNIADANIE:  Gruszka ,  woda Iwoniczanka.

OBIAD:  Krupnik z warzywami i z mięsem  /seler, śmietana 12 %/, naleśniki z powidłami /laktoza/kompot owocowy.

PODWIECZOREK: Zapiekanka z serem żółtym  i szynką  na ciepło, ketchup, herbata 

                             

                                 Piątek     05.06.2020 r.

ŚNIADANIE:  Pieczywo pszenno-żytnie / gluten/ ,masło /laktoza/,ser żółty , pomidor , płatki śniadaniowe z mlekiem  /laktoza/, herbata z cytryną.     

2 ŚNIADANIE: Jabłko, woda Iwoniczanka.

OBIAD: Zupa  grochowa z kiełbasą i  ziemniakami , pieczywo pszenno-żytnie   /gluten, śmietana /,  kompot owocowy.

PODWIECZOREK :  Wek z masłem i miodem,kawa  zbożowa  z mlekiem./laktoza/ .

 

SMACZNEGO!!!    

Zbilansowane posiłki dzienne zawarte w jadłospisie  posiadają odpowiednią gramaturę i kaloryczność wymaganą na każdy dzień dla  przedszkolaka, oraz zachowują odpowiednią wartość finansową każdego dania.

 

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak, aby rodzic miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami  i nietolerancją pokarmową.

 

W związku z powyższym przy jadłospisie będzie można znaleźć alergeny, jakie zawierają te dania.

 

                       

Alergeny występujące w posiłkach:

      1. Zboża zawierające gluten

      2.  Skorupiaki i produkty pochodne                    

      3.  Jaja i produkty pochodne

      4.  Ryby

      5.  Orzeszki ziemne / arachidowe

      6.  Soja i produkty pochodne

      7.  Mleko

      8.  Orzechy

      9.  Seler

    10.Gorczyca i produkty pochodne

    11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

    12. Dwutlenek  siarki

    13.Łubin

    14.Mięczaki

                     

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.

 

 Wszelkie informacje na temat składu produktów  można  uzyskać u intendenta.           

                                                                              

UWAGA:

Przypominamy jednocześnie, że w żywieniu dziecka nie powinno się ograniczać produktów alergizujących, chyba, że występuje wyraźne wskazanie lekarza (w takim wypadku należy dostarczyć do przedszkola stosowne zaświadczenie o alergii występującej u dziecka). Racjonalne żywienie jest ważne w każdym wieku, a dla malucha może być wręcz kluczowe dla rozwoju.

 

 

 

Reforma edukacji